Me siterer frå Planbeskrivelse for Områdeplan med KU for Bømoen PlanID: 2023003, datert 15.05.2024

"Midt i planområdet ligger tjernet Ostjørni, som er en spesiell landskapsform. Tjernet er en såkalt dødisgrop, dannet etter istiden. En stor isblokk har blitt liggende og dannet en grop i terrenget, som har blitt fyllt opp med smeltevann fra isblokken. Det er ingen bekker som flyter inn eller ut av tjernet i dag, men Ostjørni er omgitt av et lite myrområde.

4.7. Naturmangfold

Det er kartlagt sju naturtypelokaliteter på og ved Bømoen, hvorav én har verdi «svært viktig», fire har verdien «viktig» og to har verdien «lokalt viktig».

Ostjørni ligger mellom gamle flystripen, eksisterende næringsområde ved Voss teknisk verksted og leirområdet. Naturtypen er vurdert som regionalt viktig med verdi B. Sammen med myren og skogen rundt, er Ostjørni et spesielt landskapsrom med høye kvaliteter."

Bømoen AS rettar seg ikkje etter gjeldande arealplan, noko denne bildeserien tydeleg viser. Ekstra graverande er det at inngrepa øydelegg det som fagfolk og plankonsulenten sjølv kallar eit landskapsrom med høge kvalitetar og regionalt viktig verdi.

Flyfoto viser utviklinga i perioden 2013–2020, men nedbygginga av skogen stoppa dessverre ikkje der: sjå denne bildeserien.

(Blått område er foreslått som næringsareal i KPA. Foto: 1881.no)

Miljødirektoratet: Kommunen sitt ansvar ved miljøkriminalitet

Kommunen skal arbeide for å motvirke brudd på miljølovverket, og kan anmelde forhold med sikte på straff. Anmeldelse er et sterkt virkemiddel, men ved alvorlige brudd på miljøbestemmelsene plikter kommunen å vurdere om forholdet skal meldes til politiet.

Kommunenes plikt til å anmelde brudd på miljøregelverk er knyttet til myndigheten den er tillagt i følgende lover: plan- og bygningsloven § 1-4, forurensningsloven § 48, naturmangfoldloven § 62, kulturminneloven § 28, lakse- og innlandsfiskloven § 6, friluftsloven § 21, markaloven § 3, motorferdselloven §§ 5-7, viltloven § 4 og fjellova § 3.

Det er ordføreren som har myndighet til å anmelde saker, men myndigheten kan også være delegert til andre i kommunen.

Alt Text
Slik var den gamle flystripa og skogen inn mot Ostjørna før 2012.
Alt Text
I 2023 er halve skogen borte, og biletet talar elles for seg sjølv. Håpet er at skogen kan rekonstruerast, men det tek generasjonar før det vert ein storskog att. I planen er dette området aust for flystripa ei spesiell omsynssone, og då skal det naturlegvis heller ikkje vera veg, trafikkareal, lagringsplass for drivstoff, maskiner eller containerar. (Foto: limanovember.aero)

Så ordførar (eller eventuelt delegerte), er det fritt fram for alle andre i Voss herad å tura fram på den måten Bømoen AS gjer, utan at det får konsekvensar? Er det formildande, eller meir alvorleg, at dette skjer inne i eit regionalt viktig naturområde som arealplanen vernar?

Alt Text

Viss ingen passar på ...

Bilde frå den hardt pressa Ostjørni i 2023. Bømoen AS ville etablera "gjørmeløype" for Kompani Lauritzen i myra! Dette vart heldigvis stoppa av observante turgåarar, Naturvernlaget og av medieomtale. Når slikt kan skje, kva seier det om kunnskapen om forvaltaransvaret?

Dagbladet: Lokalbefolkningen på Voss raser
BT: Turgåere varslet om graving i myrområde (+)
Hordaland: Arbeidet med Kompani Lauritzen-løype stoppa: – Det er berre å beklaga (+)